Pages

Sunday, January 6, 2013

Žítkovské bohyne

Na viacerých blogoch som videla medzi knižkami blogeriek, ktoré ich oslovili knižku od Kateřiny Tučkovej - Žítkovské bohyne. Hľadala som ju na viacerých slovenských stránkach kníhkupcov, ale nikde ju nemali dostupnú. Nakoniec som sa ale dočkala... a teda musím uznať, že kniha sa mi veľmi páčila.


O knižke si môžete prečítať toto:
Vysoko v kopcích Bílých Karpat jsou řídce rozeseta přikrčená stavení. Všude je daleko. Říká se, že právě proto si tam některé ženy dokázaly uchovat vědomosti a intuici, kterou jsme ztratili. Předávaly si ji z generace na generaci řadu století.

Říkali jim bohyně, protože dokázaly bohovat - prosit Boha o pomoc a jeho zásahům i trošku dopomoci...Říkalo se o nich, že vidí do budoucnosti. Proč tedy nezachránil tu svou?

Kateřina Tučková obdržela za román Vyhnání Gerty Schnirch cenu Magnesia Litera 2010 — Knižní klub Cena čtenářů a byla nominována na Cenu Josefa Škvoreckého, Magnesii Literu za prózu a Cenu Jiřího Ortena. Momentálně pracuje jako kurátorka a je také autorkou několika odborných publikací z oblasti českého výtvarného umění. 




Môj názor:
Knižka je pomerne rozsiahla, má okolo 450 strán a priznávam sa, neobľubujem hrubé knihy (fuj, hanba mi...:-). Je však písaná veľmi pútavo, množstvo informácií pozbieraných o tejto téme je naozaj obdivuhodné. Záver prekvapivý, a celkovo dej knižky bol pre mňa nepredvídateľný (nie ako niektoré knihy, pri ktorých pri prvých stranácj viem ako sa bude dej vyvíjať). Knižku naozaj odporúčam, aj keď skôr je to knižka určená ženám :-)


Čítali ste knižku? ako sa vám páčila? 
  

3 comments:

  1. Rovněž ji mám rozečtenou .. je krásná. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musím pozrieť aj tú jej prvú knižku, recenzie boli rovnako fajn :-)

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Dakujem za komentar :-)