Pages

Tuesday, April 17, 2012

Vynikajúce veterníčky

Po dlhom čase opäť pridávam recept. Odpaľované cesto bolo pre mňa vždy záhadou a keď som práve tieto veterníčky začala robiť a cesto vyzeralo zle, ale úplne zle, tak som myslela, že záhadou aj zostane...ale nakoniec to mixér zachránil (čím som možno celý postup zmarila, ale výsledok stál za to :-))

Čo budeme potrebovať:

Cesto:
60g masla
20g kryštálového sukru
150g hladkej múky
4 vajcia
soľ

Krém:
500ml mlieka
1 vajce
2 žĺtky
75g kryštálového cukru
65g hladkej múky
1PL vanilkového extraktu

Postup:

Do hrnca dáme 250ml vody, pridáme soľ, cukor a maslo. Keď zmes začne vrieť, pridáme múku, zmiernime oheň a miešame, aby sa nevytvorili hrudky. Za stáleho miešania cesto krátko povaríme (odpaľujeme). Preložíme ho do studenej misy a miešame, kým nevychladne. Potom do cesta zapracujeme po jednom vajíčka a každé dôkladne zamiešame (práve tu mi z toho vznikla dosť divná hmota, preto som to strčila do robota a vymiešala. vzniklo z toho nakoniec super cesto:-). Pomocou cukrárskeho vrecka vytvárame na papier na pečenie "veterníčky" a pečieme na 210°C do zlatista.




Upečené vyzerali asi takto:



Krém: Mlieko dáme do hrnca a privedieme k varu. V mise vyšľaháme vajce, žĺtky a cukor na hladký krém. Zapracujeme postupne múku a nakoniec mlieko s vanilkovým extraktom. Za stáleho miešania privedieme k varu. Po vychladnutí plníme prerezané veterníčky.


Dobrú chuť!

No comments:

Post a Comment

Dakujem za komentar :-)