Pages

Wednesday, April 4, 2012

Cookies s kúskami čokolády

Pred časom sme dostali krásne zabalenú krabicu plnú koláčikov. Priniesol mi ich brat od svojho kolegu z Maroka. Priznám sa, že som na koláčiky nejakú chuť nemala, lebo som si predstavovala nejake krémové a veeeeeeľmi sladké koláče. Opak bol však pravdou. V krabici boli maličké chutné koláčiky. Jediné, ktoré som poznala boli macarons (jedla som ich teraz prvýkrát). Ostatné boli orieškové, ďalšie na spôsob malých perníčkov a jedny sme si obľúbili najviac. Mali kruhový tvar a boli také "žuvačkové". Googlila som googlila a recept podobný týmto koláčikom som nenašla :-( Ale pri hľadaní ma upútali tieto cookies, kde bolo písané, že sú "žuvačkové" :-) tak som ich vyskúšala, a aj keď nie sú také echt žuvačkové, chuťovo boli výborné :-)

Čo budeme potrebovať:
220g masla
340g hladkej múky
1ČL soli
1ČL sódy bikarbóny
55g cukru
220g hnedého cukru (použila som muscovado)
1 veľké vajíčko
1 bielok
25ml mlieka
1,5ČL vanilkového extraktu
340g čokoládových kúskov

Postup
Najprv si rozpustíme maslo a necháme ho vychladnúť. Maslo potom vyšľaháme s cukrom. Medzitým si zmiešame vajíčko, bielok, mlieko a vanilkový extrakt a pomaly pridávame k maslu s cukrom. V ďalšej miske si zmiešame múku, sol a sódu bikarbónu, ktoré potom pridáme k už zmiešanej mase. Nakoniec pridáme nasekanú čokoládu.

Pečieme na 190°C asi 15 minút (závisí od trúby :-)


Dobrú chuť :-)

P.S. ak máte niekto recept na "lepkavé" "žuvačkové" koláčiky, tak sem s ním, prosím. Budeme vám ja a moje zuby povďačné :-)

No comments:

Post a Comment

Dakujem za komentar :-)